צביעות ורוע בחדרה ובכלל

אתמול בעמוד הראשון של ynet הצהיר חיים אביטן, ראש עיריית חדרה, שעירו איננה פח הזבל של המדינה.

בכך התייחס להימצאותם של פליטים מסודן, סליחה – פולשים מסודן, בפרדס בעיר, בו חיו ללא קורת גג וללא תנאים סניטריים בסיסיים. ראש העירייה לא התמהמה והזדרז להעלות את הגברים הסודנים על אוטובוס לירושלים, ממש כמו שכל אחד מאיתנו אורז את הזבל בשקית ושולח אותו אל הפח שמתחת לבית. מה יקרה עם השקית, זה כבר לא ענייננו.
צודק ראש העירייה בדבר אחד, לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך את ההתעלמות מגלגלת העיניים שלה מבעיית הפליטים. אביטן רוצה שהמדינה תעשה משהו, והוא גם יודע מה – להעלות אותם על מטוס לקיבינימט. לא שזה מפתיע מישהו, אבל למה שמדינה שלא רואה עצמה אחראית על אזרחיה שלה, תדון, שלא לומר – תפעל, למען אנשים זרים, ועוד שחורים.
 
הבוקר כבר פורסמה ידיעה עוקבת  – מסתבר שהסודנים לא סתם שהו בפרדס אלא הועסקו על ידי קבלן, אשר מאיים לתבוע את העירייה על סילוק עובדיו. הוא אף מצהיר שהכל נעשה על פי חוק והמעסיקים דואגים לכל מחסורם. על זה מן הסתם ניתן להתווכח, שהרי בכל זאת העובדות הן שעשרים איש גרו בפרדס, ממנו יצאו ואליו חזרו אחרי יום עבודה. מישהו אמר ניצול?
כן, מישהו אמר. כאן כבר השתנתה מעט נימת התגובה של אדון ראש העירייה, והוא אומר ש"הם חיו בתנאים תת-אנושיים, חיו במכלאות. הם מתגוררים במכולות. אני לא אתן שבשנת 2007 יהיו עבדים בחדרה. יש אנשים שעושים הון על גביהם, משתמשים באנשים מסכנים ומנצלים אותם".

אז בעצם מר אביטן רק רוצה לעזור לזבל, סליחה, לאנשים המסכנים ולדאוג שמישהו אחר יתעסק בלהרוג אותם או לא. הוא פשוט לא רוצה עבדים בחדרה. וחוץ מזה, יש מלא מסכנים בחדרה ובארץ בכלל, אומר ראש העירייה, וחוץ מזה, חדרה היא מספר אחת בקליטת עליה. וחוץ מזה, אומרים הטוקבקים, אלה בכלל לא פליטים, סתם אנשים שרוצים, כרגיל, להתעשר על חשבוננו.
אותי מעניין גם מה עושה עיריית חדרה כנגד העבדות הנפוצה הקרויה סחר בנשים. תחושת הבטן שלי אומרת שהעירייה המדוברת, כמו כל גוף אחר במדינה, לא רואה בכלל את הנשים שנסחרות לעבדות מינית וסובלות מאלימות מתמשכת, ניצול ושלילת החופש וזכויות הבסיס של כל אדם באשר הוא, ולא את עובדי הקבלן ושאר העבדויות שהמדינה מתעלמת מהן בעין אחת ומעודדת אותן בעין השניה.
 

מודעות פרסומת

8 מחשבות על “צביעות ורוע בחדרה ובכלל

  1. אכן, מילים כדרבנות.
    אני מניח שעיריית חדרה לא ממש טרודה בנושאים שהעלית, אבל בדבר אחד אפשר להיות בטוחים: בבתי הספר בחדרה מלמדים כמה העולם היה אכזרי בשנות השלושים, כשהיהודים (מישהו אמר זבל?) חיפשו מקלט.
    אוי, כמה העולם אכזר, ואוי, כמה אנחנו צדיקים.

  2. אני לא יודע מה אמר או לא אמר ראש עריית חדרה.
    אבל בגלל חולשת העיריה הועברו לעיר המון אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך.
    העיר מולאה בהמוני עולים מאתיופיה ומהקווקז, וגם במשת"פים שהועברו לעיר כדי שלא יהרגו אותם בשטחים (סוג של פליטים).

    לפני שקופצים על הרגליים האחוריות בגלל לשון האמירה צריך לשים לב מה עומד בבסיסה.
    שיכון האוכלוסיות החלשות בעיר אחת מוריד את רמת העיר מצד התושבים, ומהצד השני לא נותן אפשרות של יציאה מהמצב הסוציואקונומי הנמוך למי שעבר לגור בעיר.
    ולזה בעצם הכוונה בשכבות "מוחלשות".

    יש לך הרבה חוצפה להשוות את החדרתיים לגרמנים בשנות השלושים.
    יש לא מעט תושבים כהי עור בחדרה, אולי תקפצי לבדוק מה עושה מחלקת הרווחה של הערייה בעבורם. ואולי לאותה מחלקת רווחה אין את המשאבים לטפל כמו שצריך בתושבי העיר גם מבלי שיוסיפו עוד פליטים.

  3. ההשוואה של חנן דוקא לא היתה לגרמנים אלא לעמים אחרים שסירבו לקבל אליהם פליטים .
    וגם להם היו סיבות טובות, היתה מלחמה, וכמובן הם חששו שאם יתנו לכמה להכנס יבואו עוד ..סיבות טובות כשלעצמן, לא?
    האם אתה באמת לא רואה את הקשר בין התנערות המדינה מדאגה לאזרחיה לבין עצימת העיניים מול פליטים שאין להם לאן לחזור, והציפייה שאזרחים מן השורה יקחו על עצמם בהתנדבות את הטיפול בבעיה כזו?
    יכול להיות, וזה לא יהיה מפתיע, שמחלקת הרווחה של חדרה עמוסה ואין לה כוח אדם וכסף לטפל בזה
    זה לא מה שעומד בבסיס ההצהרות של ראש העירייה,
    עשרים סודנים בפרדס הם לא מה שישנה את המאזן הסוציואקונומי בעיר,
    ובמקרה הז אני לא חושבת שאפשר להפריד בין לשון האמירה לבין מה שעומד בבסיסה, ולשונו של ראש העיר היתה מאד ברורה.

  4. העדפת להעלב בשם עיריית חדרה במקום להתייחס באופן ענייני.
    ראש עיריית חדרה בחר לפעול בדרך מסויימת, אקטיבית – להגיע לפרדס, להביא אוטובוס, להסיע אותם.
    הם בכלל לא ביקשו ממנו עזרה, הוא בחר להזיז אותם כי מפריע לו בעקרון שהם שם.
    זה שראשי עירייה אחרים וגם המדינה בכללה לא נוקטים פעולה אקטיבית חיובית של נתינת עזרה לפליטים – זה רע וזה עצוב.
    וזה לא הופך את מה שקרה בחדרה ליותר מוסרי.

  5. והדרישה שלך שכולם יהיו מוסריים היא בעייתית.
    יש דרך לטפל בתופעה של פליטים או מהגרים
    ועירייה כמו עיריית חדרה שנחשבת לסוג של עיר פיתוח, שאין לה רזרבות כלכליות, שבני העיר
    סובלים מחוסר פיתוח ומקשיים כלכליים,
    לא יכולים להביא לעירם עוד מהגרים
    וזרים , אין להם איך לטפל.לדאוג לאוכלוסיה הזאת
    מה זה משונה לך כל ךכ?

  6. ובכן, ניר היקר – השוויתי אותנו לאמריקה, לבריטניה, ולצרפת של שנת 38'. שלוש שנים אחרי חוקי נירנברג, התכנסה ועידה בעיר אוויאן (שמפורסמת במים המינרליים שלה), כדי לדון בבעיית הפליטים – בעיקר היהודים.
    והנה תקציר עמדות המדינות השונות שהשתתפו בועידה (מתוך ויקיפדיה):
    נציגי הוועידה הצהירו כי אכן יש למצוא ליהודים מקום מחוץ לגרמניה, אך מרבית המדינות סירבו לקלוט את היהודים.

    טיילור טען בנאום הפתיחה כי ארצות הברית מוכנה לקבל אליה 27,370 מהגרים מגרמניה, מאוסטריה ומצ'כוסלובקיה, במשך שנה, משמע שלא הוגדלו המכסות.
    בריטניה התנתה את השתתפותה בוועידה בכך שארץ ישראל לא תועלה כפתרון אפשרי לקליטת הפליטים היהודים, עקב המרד הערבי והחשש מהיווצרות מתח בארץ אם בריטניה תאשר כניסת יהודים לארץ. בריטניה טענה כי שטחי האימפריה שלה כבר צפופים ואינם מתאימים להתיישבות אירופאית.
    נציג צרפת טען כי צרפת כבר מלאה בפליטים ואינה יכולה לקלוט עוד, ובנוסף מצבה הכלכלי לא מאפשר לה לקלוט עוד פליטים.
    נציג בלגיה הצטרף לטענת צרפת.
    הולנד הסכימה לקבל אליה פליטים בתנאי שימשיכו ליעד אחר.
    אוסטרליה טענה כי קליטת הפליטים תביא להתעוררות בעיית הגזענות.
    מדינות דרום אמריקה טענו כי הן סובלות מאבטלה גוברת ורק הרפובליקה הדומיניקנית הצהירה שהיא מוכנה לקבל כ-100 אלף פליטים.
    קנדה הסכימה לקבל אך ורק פליטים שעוסקים בחקלאות וכיוון שהפליטים לא הגיעו מרקע חקלאי, הצעה זו לא הייתה רלוונטית.
    כל הממשלות לא הסכימו להגדלת המכסות ולקבלת פליטים יהודיים אל שטחן.

    ו'לקחי השואה' הם לא לנאום 'לא עוד', אלא לפתוח את הדלת. ממש כמו שבגין הזמין את הפליטים מוויאטנם ב-77' (והם לא יצרו בעיה דמוגרפית, נכון?)

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s